Monday, March 25, 2002

سرمست جام باده ام، سرمست آن پیمانه ام / من سوختم از عشق تو، پروانه ام ، پروانه ام
مرغ دلم پر می زند، مستانه ام، مستانه ام / ای عاشقان رحمی که من، دردانه ام ، دردانه ام
شوری نهاده در نهان، ویرانه ام، ویرانه ام / سازد ز نو آن آب و گل، افسانه ام، افسانه ام
مست رخ جانانه ام، هم ساقی و پیمانه ام / ساغر نهاده در برم، میخانه ام، میخانه ام
ساقی بده رطل گران، ساقی خمار آلوده ام / قربان چشم مست تو، خمخانه ام، خمخانه ام
من واله و شیدا شدم، وارسته ام، وارسته ام / من روز و شب در فکر او، در خانه ام، در خانه ام
نوری فتاده در جهان، شوریده ام، شوریده ام / آتش گرفته خلق را ، رندانه ام، رندانه ام
هم پرده در هم پرده دوز، هم فانی و هم باقی ام / هم موج و هم دریا شدم، هم کشتی بیگانه ام
ای ساربان، ای ساربان، من اشترم من اشترم / من خانه ات ویران کنم، شاهانه ام، شاهانه ام
ما را گدایی تو بس، افتاده ام، افتاده ام / بگشا در میخانه را ، لبریز کن پیمانه ام
روز نخستین آمدم، هم آدمم، هم با دمم / با می کشان درگهم من درگه ویرانه ام
زنجیر پا بگسسته ام، هم سالک و هم صوفیم / من آفتم، من آفتم، گه دام و گاهی دانه ام
من آتشم، من آتشم، استاده ام، استاده ام / هم صورتم هم معنیم، من محسن دیوانه ام.

No comments: