Sunday, March 13, 2005

مهمون خارجکی سازمان پیشاهنگی هم قدم رنجه فرمودن و اومدن ... این چند روزه درگیر استقبال و پذیرایی از ایشون بودیم ... آقای luk panissod معاون دبیرکل سازمان جهانی پیشاهنگی اومدن ببین اوضاع سازمان دوباره تاسیس شده پیشاهنگی تو ایران چطوریه و آیا ما رو در جمع بین المللی خودشون می تونن قبول کنن!!

از جمعه تا حالا که بد نبوده ... شب اول از تعدادی که برای پیشواز رفته بودیم خیلی متعجب شد ...
روزای بعدم در کل خوب بود ... مزاکراتی باین سران برای اثبات کارهای انجام شده و طلب مساعدت انجام شد ... حالا آقای لوک می دونه که آقای زنجانی موسس این ngoچقدر تلاش کرده که به اینجا برسونه پیشاهنگی تعطیل شده رو ... بعد از 25 سال ...
روز دوم بازدیدی از کاخ سعدآباد داشت و همونجا تو سالن اجتماعات یک سخنرانی و سمینار برای ما ...
امروز هم بخاطر مسائل کشوری بردنش مرقد ( این نکته مهمی هست که پیشاهنگی با سیاست کاری نداره ... باید غیر دولتی باشه ... اما برای اینکه مجوز کارش پا بر جا بمونه رعایت یکسری رسوم دولتی درمورد مهمانان خارجی لازمه)
امروز بعدازظهر هم همه با هم دیداری داشتیم با پیشاهنگان ارامنه تو باشگاه آرارات ... هرچند اونها از طرف سازمان بینالمللی پیشاهنگی به رسمیت شناخته نشدن تا الان ، ولی تجربیات خوبی دارن و خیلی فعالن ... برای ماها که تازه وارد این اکیپ شدیم خیلی آموزنده و جالب بود ... بخصوص لباس های قشنگشون ... !! ;)

امیدوارم پیشاهنگی دوباره تو ایران جا بیفته و جایگاه واقعیش رو پیدا کنه چون جوابگوی خیلی از نیاز های جونهاست و برای آموزش، تفریح و اجتماعی شدن اونها خیلی مفیده.. همینطور امیدوارم بتونه با پیشاهنگان ارامنه همکاری نزدیک پیدا کنه و از تجربیات هم استفاده کنیم ... و این سازمان بدون حسادت دیگر گروه ها بتوننه از کمک هایی که از سازمان جهانی ممکنه بیاد استفاده درست کنه ...

No comments: